فرصت " دوست داشتن"


 در طول زندگی از زبان عده زیادی این شکایت را شنیده ایم که همسران آنان ، هیچوقت و یا به ندرت می گویند «دوستت دارم». از سوی دیگر هیچگاه نشنیده ایم کسی شکایتی داشته باشد که همسرش، همین کلمات را زیاد بیان می کند.     از سوی دیگر هیچگاه نشنیده ایم کسی شکایتی داشته باشد که والدین او یا هر کس دیگر، همین کلمات را زیاد بیان می کند. نمی توان تصور کرد بیان چیزی به اندازه گفتن «دوستت دارم» آسان باشد، ولی اکثر مردم به دلایل مختلف این کار را نمی کنند. شاید فکر می کنید که فرد مورد علاقه شما نیاز یا علاقه ای به شنیدن این کلمات ندارد یا آن را باور نمی کند، شاید سرسخت ، یا خجالتی هستید. 

به هر حال به هر دلیلی عدم بیان آن، مطلوب نیست. در طول زندگی دلایل مختلفی برای گفتن «دوستت دارم» به افراد مختلف پیش می آید. اهمیتی ندارد که آیا این کلمات را در طول زندگی خود شنیده اید یا خیر؟ فقط بدانید بیان عبارت «دوستت دارم» به مردم حس خوبی می دهد، به آنها یادآوری می کند که تنها نبوده و شما به آنها اهمیت می دهید. اعتماد به نفس آنان را افزایش می دهد و به خود شما نیز حس خوبی می دهد.

 در خانواده بدون تردید خیلی کارهای اشتباه صورت می گیرد. اما یکی از صحیح ترین کارها ابراز این نکته است که چقدر یکدیگر را دوست داریم. این عملی بسیار آسان، بدون دردسر و راحت می باشد،این جمله یکی از قدرتمندترین جملاتی است که در دنیا وجود دارد. افرادی که از علاقه دیگران آگاه هستند (چون ابراز علاقه دیگران را شنیده اند) می توانند عشق خود را به دنیا پیشکش نمایند و قوت قلب و آرامش درونی دارند. شما با گفتن «دوستت دارم» به یک فرد، غیر مستقیم به دنیا کمک می کنید. شاید برای آنکه یک فرد تضمینی داشته باشد که مورد علاقه و قدرشناسی دیگران می باشد، راهی وجود نداشته باشد. اما مسلماً تنها راه افزایش این احتمال، بازگو نمودن مداوم این عبارات است. بیان خالصانه «دوستت دارم» می تواند بسیاری از اشتباهات را در نظر افراد مورد علاقه شما بزداید.

 از دیدی خودخواهانه، بیان «دوستت دارم» فایده شخصی هم دارد. احساس خوبی به فرد دست می دهد. بخشیدن و دریافت کردن دو روی یک سکه هستند. شنیدن کلمه «دوستت دارم» ، نشنیدن آن را در زندگی شما به اندازه کافی جبران می نماید. مسلماً بخشیدن به خودی خود فواید مثبتی دارد و گفتن این کلمات محبت آمیز یکی از اساسی ترین و ساده ترین صورت های بخشیدن احساسی است. اوقات مناسب بسیاری برای چنین بیان جمله ایی وجود دارد: هنگام ورود به منزل، درست قبل از ترک منزل، پیش از خواب و به عنوان اولین کلمه هنگام صبح. فرصت های شما نامحدود هستند. بیان این عبارت یکی از آسان ترین و مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد