حســـــادت مــــردانه

قبل از هر کلامی ، توجه داشته باشید که  "بد بینی " و "حسادت مردانه" دو مقوله جدایی از هم هستند . بد بینی (بد دلی)  نوعی بیماری روانی است که حتما" می بایست تحت نظر پزشک معالج کنترل و درمان شود لکن حسادت مردانه ، یکی از نشانه های بارز عشق و علاقه همسرتان به شماست. اگر همسرتان به رابطه با شما اهمیتی نمی داد، هیچگاه این مشکلات ایجاد نمی شد. به جای اینکه در مقابل حسادت همسرتان واکنش دفاعی نشان دهید سعی کنید او را درک کرده و از او حمایت کنید. در ادامه توصیه هایی جهت کاهش این حسادتها پیشنهاد شده است ... 

 1- مراقب رفتارهای خود باشید : اگر مشاهده میکنید که همسرتان نسبت به برخی از رفتارها (مانند صحبت کردن با مردان یا زنان غریبه، صحبتهای تلفنی با همکاران جنس مخالف در منزل و... حساسیتهای ویژه ای دارد، قبل از اینکه مشکلاتتان بیشتر شود، از بروز این رفتارها خودداری کنید.

2- به همسرتان اطمینان دهید : در هر فرصتی که بدست می آورید به همسرتان عنوان کنید که چقدر او را دوست دارید و چرا او را برای زندگی مشترک انتخاب کرده اید؟ استفاده منظم از این روش و اطمینان دهی دائم به همسر، و همچنین صحبت کردن در مورد آینده خوبی که در انتظار زندگی مشترکتان خواهد بود، همگی باعث بهبود رابطه شما با همسرتان می شود.

3-حساسیت ها را از بین ببرید : بیشتر مردها به یکی دونفر از اطرافیان حسادت می کنند. این افراد ممکن است باجناقشان، پسر خاله یا پسر عموی شما یا ... باشند، یا گاهی ممکن است این حسادت نسبت به یکی از همکاران یا دوستان شما باشد. پس از اینکه حساسیت او را نسبت به افراد خاصی تشخیص دادید، سعی کنید تحت هیچ عنوان با آنها خودمانی نشوید و حتی از شوخی های معمولی نیز درگذرید. همچنین به هیچ وجه از شخصی که همسرتان روی آن حساسیت دارد تعریف و تمجید نکنید . با رعایت این موارد ، رفته رفته همسرتان خوش بین شده و نسبت به شما اعتماد کافی پیدا نموده و خودش هم دارای اعتماد به نفس بیشتری بشود. آن وقت است که همه چیز به سیر طبیعی خود خواهد افتاد. 

4-صداقت داشته باشید: یعنی اگر قرار است کاری انجام بدهید که فکر می کنید او را دلخور خواهید کرد، قبلاً آن را با وی در میان بگذارید. اگر قرار است جایی بروید و میدانید که مایل نیست به آنجا بروید، ویا با کسی مراوده ای دارید که او راضی به ادامه آن ارتباط نیست ؛ با او لجبازی نکنید. و اگر دیدید با یکی از کارهای شما شدیداً مخالف است، حتی المقدور آن را انجام ندهید.

5- تغییر وضعیت دهید : وقتی در محلی هستید که متوجه شدید دارد حسادتش گل می کند و ممکن است با شما یا با سایر میهمانان درگیر شود، بهتر است جای خود را عوض کنید، یا به بهانه ی کمک به صاحبخانه، به آشپزخانه بروید و خود را مشغول کنید.

6- لجبازی نکنید : وقتی نسبت به شما حسادت کرد برای رفع آن، با او لجبازی نکنید. چون در چنین مواقعی عاقبت این شما هستید که فدا می شوید! 

7-مسخره نکنید : وقتی حسادت می کند او را مسخره نکنید. اگر احساس او را به بازی بگیرید، عواقب خطرناکی در انتظار شماست. بعضی از زنان، به نادرست از این کار مرد خوششان می آید و از مرد خود سوء استفاده می کنند.

8-حقیقت را بگویید : برای مثال اگر به کسی یا جایی نگاه می کردید و او برداشت اشتباهی از آن نگاه کرد  و از شما پرسید که به کجا نگاه می کردید؟ دروغ نگویید و هول نشوید، بی درنگ حقیقت را به او بگویید.

9- قاطع باشید : وقنی مردتان به شما حسادت کرد، اگر با صحبت و مذاکره بخواهید ثابت کنید که به او وفادارید، بی فایده است. مذاکره و نرمش نشان دادن، گاهی کار را خراب تر می کند، زیرا مرد به اشتباه این طور استنباط می کند که پس حق داشته است حسادت کند، لذا با وی قاطع باشید، « نه» بگوئید و سکوت موقرانه خود را حفظ کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد